Award 2016

27 Juni 2016 zijn we van 104 deelnemende Brabantse kinderdagverblijven uitgeroepen tot Beste Kinderdagverblijf van Brabant.

Volkel, 28 juni 2016 – Kinderopvang De Basis was uitgeroepen tot beste kinderopvang van Noord-Brabant. Dit bleek uit een analyse van 1.200 reviews door reviewplatform Opiness in samenwerking met onderzoeksbureau Tevreden.nl die nog eens 6.133 meningen analyseerden. Destijds zijn de jaarlijkse Awards voor de beste Nederlandse en regionale kinderopvangcentra uitgereikt. Uit de reviews bleek dat ouders kinderopvangcentra het hoogst waardeerden op de gevarieerde buitenactiviteiten.

iPads, Netflix, spelcomputers. Schermen zijn niet meer weg te denken uit de meeste huishoudens met kinderen. Volgens Linda Schulte van Opiness is dit een van de redenen waarom ouders de ‘ouderwetse’ buitenactiviteiten die kinderopvangcentra bieden extra waarderen. Schulte: “Het ontbreekt ouders vaak aan tijd en mogelijkheden om het spelen in de modder, rennen door het bos en het verzorgen van boerderijdieren door de week te faciliteren. Ouders blijken heel blij met het overnemen van die taken door opvangorganisaties.”

Flexibele opstelling

Naast de grote waardering voor buitenlocaties en buitenactiviteiten worden ook deskundigheid en de aardige, lieve en betrokken leidsters vaak genoemd. In ruim 20% van de reviews wordt aangegeven dat ouders het fijn vinden om hun kind met een gerust hart achter te laten en dat de kinderen het fijn vinden om er naar toe te gaan. Ouders blijken daarnaast ook steeds gevoeliger voor een flexibele opstelling qua opvangtijden.

Kinderopvangcentra die de awards wonnen werden in de reviews het best gewaardeerd op:

  • De (buiten)locatie
  • Gevarieerde activiteiten
  • Plezier om naar de opvang te gaan
  • Kind met een gerust hart achter kunnen laten
  • Flexibiliteit

Gemiddeld rapportcijfer van 8.8

Via onderzoeksbureau Tevreden.nl kregen de kinderopvanglocaties een gemiddeld rapportcijfer van 8.8. Maar liefst 98% van de ouders is zeer tevreden. Ook het onderzoek van Tevreden onderschrijft het belang van de locatie. Daarnaast hebben een goed pedagogisch beleid en de medewerkers de meeste impact op de klanttevredenheid.